INSTORE MATERIALEN
  • Home
  • Campagnes
  • Open tijdens Corona; hoe gaat dat binnen de Bouwcenters?

Open tijdens Corona; hoe gaat dat binnen de Bouwcenters?

Corona gaat voorlopig nog een deel van ons leven regeren. Alle Bouwcenters proberen zo goed mogelijk de dagelijkse processen door te laten gaan met de maatregelen van het RIVM in acht houden.
Regelmatig worden wij gebeld met de vraag “Hoe doen onze collega’s dat?”

Hieronder een paar zaken die wij tegen komen en/of ons gemeld worden en waarvan wij denken dat je er wellicht je voordeel mee kan doen.

Bouwshop
Belangrijk hier is het aantal personen en de minimale afstand van 1,5m.

  •  In de supermarktwereld wordt maximaal 1 klant per 10m2 vloeroppervlak aangehouden. Wij hebben over het algemeen minder klanten dan een supermarkt. Maar communiceer het vooral goed op de deur wat het beleid is. De overheid zal eerst bij reguliere winkels gaan controleren, maar de groothandel zal vast gaan volgen.

  • 1,5 meter afstand houden is wel belangrijk. Dat is al vanaf 1 klant.
    Voor de balie hebben wij een goede tip gehad (andere merken mogen ook):

     



  • Met tape op de vloer de wachtrij organiseren (elke 1,5m baan trekken) zodat klanten ook afstand van elkaar houden.

  • “Spatscherm” voor de balie met een transparante golfplaat

Showroom

  • Zoveel mogelijk op afspraak werken.
    o Plan maximaal aantal gelijktijdige bezoeken. Hier kunnen wij geen richtlijn in geven omdat de showrooms fysiek erg verschillen. Geef de klant en de verkoper voldoende fysieke ruimte en de tijd om langer bij een opstelling stil te staan.
  • Klanten vooraf bellen of ze
    o Nog komen en gezond zijn.
    o Maximaal met 2 personen (dus kinderen niet meenemen)
  • Voorrang geven aan nieuwbouwprojecten i.v.m. oplevering.
  • Telefonische afhandeling.
    o In projecten waar men voor standaard meerwerk kiest, kan dit vaak telefonisch.
    o Het zogenaamde 2e gesprek om door de uitgebrachte offerte of tekening te lopen doen meerdere showrooms nu telefonisch.
  • Ruimte creëren rond de werkplek. Met een plant, een kast, plaat of desnoods een afzetlint duidelijk de werkplek afbakenen.
  • Bureau kwartslag draaien om de afstand van 1,5m te organiseren.

Drive-in
Hier komen wij de volgende twee maatregelen het meest tegen:

  • Pick-up point, waar de goederen worden klaargezet.
  • Blijf in de bus policy. Wij laden deze.

Heb je goede tips voor je collega’s? Delen wordt gewaardeerd.

Wil je erover communiceren naar jouw klanten en bezoekers?
Daar hebben wij aan gedacht. Lees dit bericht: Corona Crisismanagement communicatie

Michel van Slingerland

Michel van Slingerland

Hoofd marketing en e-commerce at Veris Bouwmaterialengroep | Bouwcenter
Michel is binnen Bouwcenter eindverantwoordelijk voor marketing en e-commerce
Michel van Slingerland

Labels:,

Michel van Slingerland

Michel is binnen Bouwcenter eindverantwoordelijk voor marketing en e-commerce