INSTORE MATERIALEN
  • Home
  • Overige
  • Herhaling: Verversing en aanscherping huisstijl.

Herhaling: Verversing en aanscherping huisstijl.

Graag de aandacht: Voor de Bouwvak informeerde ik jullie al met onderstaande bericht. Deze herhaal ik graag nog even op aangescherpte wijze. 

Op dit moment wordt ijverig de laatste hand gelegd aan alle informatie en templates in de vernieuwde stijl en aanscherping van onze Bouwcenter uitstraling. Dit kan echter alleen slagen als iedereen hieraan meewerkt. Helaas zie ik nog steeds zelf opgemaakte uitingen voorbij komen die sowieso een eigen ‘sausje’ hebben. Als dit zo in stand blijft, gaat het ons nooit lukken om ‘one face to the customer’ te realiseren. Zo spreken wij in onze marketingcommunicatie uitingen onze relaties niet met ‘u’ aan, maar met ‘je’. We willen tenslotte NAAST onze klant staan en niet BOVEN. 

Ook in uitstraling wijken uitingen teveel af als we allemaal ons eigen ding doen. Ik wil iedereen vragen om goed gebruik te maken van onze vormgevers en het team hier in Gorinchem. Wij zijn verantwoordelijk voor de huisstijl en willen hierin graag ondersteunen. Heb je iets laten maken? Laat het door ons checken. Ben je niet zeker? Laat ons het dan opmaken. 

In de eerste helft van september volgt alle info zoals is beloofd, alsmede de voorwaarden waar een uiting aan moet voldoen. Dit wordt ook spoedig gevolgd door ‘guidelines’ voor social media, te weten LinkedIn en Facebook. 

Samen zijn wij Bouwcenter! Samen zijn we sterk, in de regio en landelijk! Laten we dan ook de handen ineen slaan om landelijk één gezicht naar buiten te brengen. Dat versterkt onze positie in de regio ook!

Op naar een aangescherpte tweede helft van 2019! Op naar gezamenlijke focus. 

Hieronder nogmaals het bericht van voor de bouwvak.


Tijd voor een nieuw Bouwcenter tenue…

Bouwcenter, de naam die ons verbindt. De naam die ons een team maakt door heel Nederland. Tijd voor een nieuw tenue waardoor we écht samen spelen.

Sinds de fusie Imabo met Bouwcenter (of andersom) is er wisselend omgesprongen met de huisstijl van Bouwcenter. En wat was eigenlijk de huisstijl? We hebben heel wat uitingen naast elkaar gezet en dan lijkt het net een foute advertentiepagina uit een heel lokaal blad. Veel hiervan door onszelf hier in Gorinchem gemaakt op aanvraag, verzoek of eis vanuit de vestiging.

Alleen… we zijn toch één team? Één naam? En dus één tenue? Althans, wel in de ogen van de klant. Bouwcenter moet toch ‘one face tot he customer’ hebben? Wordt lastig voetballen als elk teamlid andere kleuren draagt… toch? Dan hadden we maar moeten gaan tennissen i.p.v een teamsport te kiezen.

Samen…
En die wens is er door de hele organisatie inmiddels meer en meer. De handen ineenslaan. Samenwerken. Leren van elkaar. Sterker worden. Problemen samen oplossen, maar ook profiteren van elkaars goede ideeen.

Verse start na de vakantie
Daarom starten we (dankzij goedkeuring van de Commissie Formule en Marketing) na de Bouwvak met een verversing van de huisstijl van Bouwcenter en gaan we dat nu al langzaam invoeren. We pakken niet alles aan. De vrachtwagens blijven antraciet (voorkeur) of vanuit de Imabo- en BouwCentertijd respectievelijk nog blauw of geel. En het handboek POS is net verleden week gecommuniceerd, die blijft ook zo. We richten ons op advertenties, folders, flyers, posters, social media. Dat soort dingen.


Houd de mailbox in de gaten. Na de zomer begint het sportseizoen weer en dan is het Bouwcenterteam er klaar voor! In een kersvers tenue…

Fijne zomer!

 

Michel van Slingerland

Michel van Slingerland

Hoofd marketing en e-commerce at Veris Bouwmaterialengroep | Bouwcenter
Michel is binnen Bouwcenter eindverantwoordelijk voor marketing en e-commerce
Michel van Slingerland

Latest posts by Michel van Slingerland (see all)

Labels:

Michel van Slingerland

Michel is binnen Bouwcenter eindverantwoordelijk voor marketing en e-commerce